Case: Forsen School

BAggrund

Da “Forsenschool” i Tidaholm, Sverige havde brug for renovering, besluttede kommunalbestyrelsen at bygge en helt ny skole. Kinnarps opgave var at levere indretning der ville være egnet til børnehaveklasse- til niende klasseselever og som også kunne tilpasses specialskolen, i overensstemmelse med skolens ambition om at hver elev skulle have mulighed for selvudvikling. Indretningen skulle også tilbyde mange forskellige funktioner - fra laboratorie og bibliotek til kantine og fællesrum - samtidig med stadig at være en total løsning.

CASE info

Kunde:
Tidaholm municipality

Område: 
Grundskole (0-9 klasse) plus skole for særlige behov

Antal elever 
600

Færdiggjort: 
2012

Eksempler på produkter/funktioner:
Uddannelsesstole- og borde, biblioteksmøbler, lydabsorbenter, indgangsmøbler, personalemøbler, opbevaringsmøbler, møbler til mødelokaler og fællesrum, håndværksmøbler, laboratoriemøbler, kantinemøbler og møbler til specielle behov.

Udfordringen

tilpasning efter behov

Forsenschool’s mål er at være en unik skole, tilpasset præcis til eleverne og medarbejdernes behov. Udfordringen for Kinnarps var at finde de rigtige produkter, løsninger og funktioner til hver aktivitet og at få det hele til at hænge sammen og leve op til kundens, personalets og elevernes krav og forvventninger.

Kan du lide denne case? Nysgerrig på hvad vi kan gøre ved dit arbejdsområde?

Kontakt os

Løsningen

Inspiration og funktionalitet

Målet blev nået takket være Kinnarps brede udvalg af produkter til mange forskellige miljøer og vores store efaring med at skabe inspirerende og funktionelle totalløsninger. Designerne var involveret fra et tidligt stadie i processen og arbejdede sammen med skolen indretningsgruppe, for at skabe det bedst mulige arbejdsmiljø for både elever og medarbejdere.