Arbejdsplads-analysen viser vejen

Ændrede arbejdsmønstre og nye måder at arbejde på i en hybrid verden stiller nye krav til arbejdspladsen. Kontoret skal være et attraktivt, værdiskabende og bæredygtigt sted, hvor mennesker har det godt, trives og har mulighed for at præstere på bedste vis.

Har du brug for hjælp til dit kontor?

Kontakt os

Vores mangeårige erfaring med arbejdspladsstrategi gør, at vi ved, at et solidt forarbejde skaber succes. Nøglen er at kortlægge jeres unikke behov og arbejdsmønstre. Det giver jer forudsætningerne for at nå den bedste og mest holdbare løsning. Gennemtænkte og velplanlagte arbejdsmiljøer, som opfylder både organisationens og medarbejdernes behov, fremmer alt fra velvære og kreativitet til effektivitet og produktivitet. Med andre ord en god og bæredygtig investering. Lad Kinnarps hjælpe jer til det perfekte kontor.

1_DK.png

ANALYSE

Definer slutresultatet

Next Office® behovsanalyse danner grundlaget for, hvordan jeres kontormiljøer skal udformes for at støtte medarbejdere og organisationen bedst muligt.

2_DK.png

INDRETNINGSLØSNING

Gå fra idé til handling

Vi hjælper jer med at oversætte resultatet af behovsanalysen til et designkoncept, layout og en konkret tegning. Vi gennemgår ergonomi, funktioner og bæredygtighed.

3_DK.png

IMPLEMENTERING

Introducer mulighederne

Vi leverer til jer via vores egne, effektive logistik- og leverancesystemer og installerer helt i henhold til tegningen. Vi hjælper jer med at introducere og implementere miljøer, møbler, ergonomi og arbejdsmåder, så alle forstår, hvilke muligheder der findes.

4_DK.png

OPFØLGNING

Bedre at vide end at gætte

Med udgangspunkt i jeres behovsanalyse kan I efterfølgende løbende følge op på, hvordan jeres kontor fungerer, og identificere, om behovene ændrer sig.

Next office® arbejdspladsanalyse

Vores arbejdspladsanalyse Next Office® hjælper jer med at indsamle værdifuld viden og data inden udformningen af jeres kontor. Med særligt udviklede værktøjer guider vores erfarne arbejdspladsstrateger ledelsen i arbejdet med vision, mål og rammer for projektet. Gennem workshops, seminarer og en onlineundersøgelse hjælper de jer derefter med at kortlægge behov og arbejdsmønstre samt inddrage personalet på en gennemtænkt måde. Vi fokuserer på at tænke fremad og inspirerer til at åbne op for nye idéer til, hvordan kontoret kan bruges til at støtte de daglige aktiviteter på den bedst mulige måde.
 
Jeres indsats består af tid, planlægning, ledelsesstyret forandringsarbejde og medarbejderengagement. Analysen giver jer fakta, en solid vidensbase og et kvalitativt grundlag for, hvordan jeres kontor kan udformes, så det opfylder jeres behov bedst muligt.

Det får I med Next Office®

Situationsanalyse

  • Bedømmelse af, hvor godt jeres nuværende kontor understøtter jeres medarbejdere ud fra:

    • Produktivitet og kreativitet
    • Samarbejde
    • Sundhed og velvære
    • Akustik, lys og indeklima

Hjælp til forandringsrejsen

  • Ledelsesperspektiv
  • Medarbejderperspektiv
  • Inddragelse og onboarding
  • Anbefalinger vedrørende arbejdsmåde og det fysiske miljø

Arealplanlægning

  • Type af miljøer
  • Antal miljøer
  • Indhold i det respektive miljø
  • m² pr. miljø samt totalareal

Aktiviteter i analysen

Vision og
mål

progress-01.png

LEDELSEN

  1. 1. Opstartsmøder
  2. 2. Seminaret Succesrige og bæredygtige kontorer
  3. 3. Workshop vision, mål og strategi
  4. 4. Rammer
  5. 5. Projekt- og tidsplan
  6. 6. Budget

Kortlægning og
inddragelse

progress-02.png

PERSONALET

  1. 1. Seminaret Succesrige og bæredygtige kontorer
  2. 2. Information og inddragelse
  3. 3. Kortlægning af arbejdsmåde og behov
  4. 4. Workshops
  5. 5. Interviews
  6. 6. Studier af inspirerende miljøer
  7. 7. Onlineundersøgelse
  8. 8. Måling af belægningsgrad

Resultater og
anbefalinger

progress-03.png

LEDELSEN

  1. 1. Gennemgang af resultatrapport
  2. 2. Beslutning om vejen frem
  3. 3. Arealplanlægning
  4. 4. Anbefalinger til layout
  5. 5. Kvalitativt grundlag for tegning og valg af indretning

Spørgsmål, der skal overvejes ved ændring af arbejdspladsen

• Understøtter kontormiljøet fokuseret arbejde, produktivitet og kreativitet?

• Opmuntrer kontormiljøet til samarbejde?

• Fremmer kontormiljøet sundhed og velvære?

• Hvordan oplever vi akustikken, lyset og indeklimaet?

• Er kontoret udformet til vores måde at arbejde på?

Jeres næste kontor er i godt selskab

350

Gennemførte Next Office®
arbejdspladsanalyser

40.000

Respondenter i onlineundersøgelsen

2.500

Interviews med personale

1.400

Interviews med ledere

5.000

Iimer med workshops

1.000

Timer med offentlige præsentationer
vedrørende arbejdspladsstrategi