vi skaber indretningsløsninger der leder til fremgang og velvære

(noget vi har gjort i mere end 75 år)

 

i dag er vi Europas førende leverandør af indretningsløsninger til arbejdspladser

+2,300

ansatte i KINNARPS GROUP

+500

Salgssteder

+40

lande hvor vi laver forretning

3.8

BILLION SEK indtægt I 2014-15

Dengang det hele begyndte med disse passionerede mennesker

Mød vores grundlæggere, Evy og Jarl Andersson.

Allerede tilbage i 1942, da Jarl mødtes med en klient, var han oprigtigt interesseret i at lære deres individuelle behov, sikker på at hans ekspertise ville give dem den perfekte løsning. Evy, med sit øje for detaljer, sørgede for, at arbejdet altid var udført med præcision og at alle processer og materialer var bæredygtige.

Fra begyndelsen for 75 år siden til i dag lever Jarl og Evys arv videre. Med den samme banebrydende og medfølende ånd, fortsætter vi med at skubbe grænserne indenfor indretning af arbejdsområder, altid drevetet af vores passion for fuld service, innovative løsninger, ergonomi, bæredygtighed, kvalitet, smukt design og topmoderne ekspertise.

KINNARPS ARVEN: 7 GRUNDLÆGGENDE DELE AF VORES DNA

1.
Fuld service

gør det hele og gør det godt

Vi tager ansvar for hele forsyningskæden - fra produktion til det tidspunkt, varen leveres til kunden. Vi kan levere og installere over hundrede arbejdsstationer pr. kunde pr. dag, som vores leveringshold tilpasser og installerer med minimal forstyrrelse. Ordrer i Europa afsluttes på fire til seks uger. Vi leverer også til resten af verden. Hver dag forlader 24 fuldt lastede containere vores fabrikker, for at levere arbejdsområder designet til fremgang og velvære. Vores optimerede transportsystem betyder, at vi ikke bruger papemballage. Dette gør det muligt for os at laste produkterne som et puslespil ved hjælp af genanvendelige tæpper, for at beskytte varerne og laste op til 50% flere produkter pr. container end det er standard indenfor branchen. Leveringsruter optimeres ved hjælp af et avanceret ruteplanlægningssystem, der er forbundet med produktionen. Vi har også investeret i en moderne flåde af miljøvenlige køretøjer for at reducere vores miljøpåvirkning. Siden 2014 har vi reduceret vores udledning med 7%.

2.
Innovative løsninger

DESIGNER MORGENDAGENS ARBEJDSPLADS

Kig dig omkring. Arbejdet ændres. Arbejdsområder ændrer sig. Folk arbejder hjemmefra eller eksternt. De har nye opgaver og nye færdigheder. Virksomheder kræver indretningsløsninger, som imødekommer behovet for en bred vifte af medarbejdere. Med vores fremadrettede tankegang, vores innovation og vores kreativitet, stræber vi efter at skabe løsninger, der tager vores kunder et skridt videre end hvad mange tænker er muligt. 

Vil du vide mere om vores indretningsløsninger?

Kontakt os

3.
Ergonomi

din krop - vores bekymring

Vi har altid medarbejdernes velvære i fokus, når vi udvikler nye produkter og indretningsløsninger til arbejdspladser. Ergonomi fremmer holistisk design. Fysiske, kognitive, sociale, organisatoriske, miljømæssige og andre relevante faktorer, er alle taget i betragtning, når vi skaber  et produkt. Vi er alle forskellige og alle har brug for at finde sin egen løsning til fremgang og velvære.

4.
Bæredygtighed

THE BETTER EFFECT

Vi har et ansvar for at beskytte vores planet til fremtidige generationer. Dette indebærer alt fra de råmaterialer vi bruger til, hvordan vi designer og fremstiller vores produkter. I hele vores forsyningskæde vælger vi bæredygtige løsninger. Ved at vælge bæredygtige løsninger bidrager vi til at gøre livet bedre både på din arbejdsplads og for vores miljø som helhed. Vi kalder det The Better Effect.

Nogle af vores certificeringer og mærkninger

5.
kvalitet

Et løfte om kvalitet

En kombination af eget testlaboratorie, kraftig produktionskontrol og internationale certificeringer, garanterer et ægte løfte om kvalitet. Alle Kinnarps fremstillede møbler bærer en markedsledende garanti og topkvalitet. Vi elsker moderne teknologi og bruger det i overensstemmelse hermed, men vi elsker også magien ved menneskeligt håndværk. Når vi kombinerer de to ting, får vi smukke produkter, med både design og holdbarhed som kan klare tidens test.

6.
smukt design

med kærlighed fra SkANDINAVIen

Vores naturlige arv stammer fra den skandinaviske designtradition. Derudover har vi tilført internationale påvirkninger og anvendt Kinnarps filosofi. Denne unikke blanding er det der giver den specielle følelse, den første gang du rører ved et af vores produkter. Det føles som om det er lavet til dig. Den rette ergonomi. Den rette form og funktion. Et produkt af passion og erfaring, bragt til live gennem vores dybdegående viden om håndværk.

7.
EKSpertise

Gør livet lettere

Kinnarps ansatte er det Kinnarps handler om. Vi stræber efter det allerbedste i alt hvad vi gør og det inkluderer at ansætte tip-top individer. Med en bred vifte af lyse, kreative sind, skaber vi services, værktøjer og koncepter som forbedrer effektiviteten både i vores forretning og for vores kunder. Udover alle de store kræfter der arbejder internt, gør vi også brug af et netværk af eksterne specialister, når der opstår specifikke udfordringer. Ved at få den rigtige person til alle opgaver, bliver livet letter for alle.

Nogle af vores kunder

Er der noget vores eksperter kan hjælpe dig med?

Kontakt os

Vores historie og rejse hidtil

1940'erne

Evy & Jarl starter

Evy og Jarl Andersson grundlagde Kinnarps i 1942 med to medarbejdere på deres hold. I første omgang blev der lavet møbler på bestilling, primært til arkitekter. I 1943 begyndte Kinnarps at levere jalousiskabe til den svenske regering og tre år senere underskrev selskabet sin første kontrakt med regeringen. Siden da har Kinnarps været en loyal leverandør af arbejdspladsløsninger til den offentlige sektor.

1950'erne

Skabelsen af det Kinnarps vi kender i dag

Kinnarps investerede i sin første komplette møbelsortiment og lavede det første katalog i 1952. Den nye fabrik stod klar og gav Kinnarps den nødvendige plads til at udvide stoleproduktionen. I 1959 begyndte Kinnaprs at levere møler med sin egen lastbil og samle møblerne på kundens kontor, for at sikre kvaliteten hele vejen til modtageren. Ved at pakke produkterne i genanvendelige tæpper i stedet for engangsemballage, reducerede man affaldet og gav plads til flere produkter i lasten.

1960'erne

flere medarbejdere og det første showroom

I begyndelsen af ​​1960'erne var der 34 Kinnarps medarbejdere og den årlige omsætning passerede SEK 2 mio. I 1968 åbnede firmaet sit første showroom i Stockholm. I løbet af 1960'erne steg produktsortimentet og Kinnarps lancerede ordrerelateret produktion.

1970'erne

Bliver internationale

Henry Jarlsson, Evy og Jarl’s ældste søn, overtog rollen som CEO i 1973. Kinnarps startede lancering i London i 1974 og etablerede sig på eksportmarkedet. i 1977 købte Kinnarps en briketpresser til træaffald. Briketterne reducerede brugen af fyringsolie og gjorde brug af det uundgåelige træaffald fra fabrikken.

1980'erne

et større produktsortiment

I midten af 80'erne besluttede virksomheden at investere i et nyt og omfattende udvalg af møbler. Bløde møbler og konference møbler blev tilføjet til Kinnarps standard sortiment. I løbet af dette årti købte Kinnarps leverandøren Granstrands og investerede i en ny fabrik i Skillingaryd i Sydsverige. Kinnarps lancerede en opløsningsmiddelfri UV-lak (1980) for at kunne tilbyde hårde, holdbare overflader uden at beskadige miljøet. Siden 1980'erne har vi reduceret vores udledninger med 90% ved at placere miljøvenlig innovation centreret i vores forretningsmodel.

1990'erne

Certificeringer & ansvar

I 1991 udviklede og producerede Kinnarps det første elektriske justerbare bord, som tilbød alternative stillinger til skrivebordsarbejde. Kinnarps bliver den første møbelproducent i Sverige til at modtage kvalitetsstyringssystem certificering ISO 9001 i 1993. I 1997 modtager virksomheden miljøledelsessystem ISO 14001 certificering. Kinnarps deltog også i EU's miljøledelses- og revisionsordning (EMAS) samme år. Virksomheden arbejdede sammen med leverandøren Reiner i løbet af 1990'erne, og i slutningen af ​​1999 kom Reiners til Kinnarps-koncernen.

2000'erne

vinder priser & opkøber virksomheder

I begyndelsen af ​​det nye århundrede vandt Kinnarps to priser: Balanced Scorecard Hall of Fame Award og Competence Company of the Year i Sverige. Virksomheden etablerede sig på flere nye markeder, samt købte designmøbelfirmaer Klaessons, Materia og Skandiform. I 2007 lancerede Kinnarps fire nye produktserier, der udgør den største lancering nogensinde i selskabets historie.

i dag

Europas ledende leverandør af arbejdspladser

Kinnarps koncernen har omkring 2.300 medarbejdere i hele Europa. Kinnarps tilbyder møbler til alle typer arbejdspladser: fra kontorlandskaber, chefkontorer og cellekontorer til konference og møder, caféer og restauranter, modtagelses- og pause-områder og stilleområder. I dag har vi et team, der udelukkende arbejder med fremtidig baseret forskning og udvikling. Deres mission er at skabe teknologien til fremtidens arbejdsområder. I en nøddeskal leverer Kinnarps indvendige arbejdsområder til kontorer og offentlige miljøer.

Besøg os i Kinnarp og oplev dengang og nu

Kinnarps museum

Træd ind i Evy & Jarls verden og Kinnarps i 1942. Oplev hvordan de gjorde tingene dengang, hvilken teknologi de havde til rådighed og hvilke arbejdsmøbler de skabte med den. Det er her det hele startede. 

Kinnarps HQ showroom

Træd ind i fremtidens "Workspace Solutions". Vores showroom i Kinnarp er ikke kun til udstilling, det er også vores eget arbejdsområde. Her afprøver vi nye ideer og lever i dem, for at opleve og måle deres effekt over tid. Det hele begynder her. 

Vil du gerne besøge os i Kinnarp til en fremvisning?

Kontakt os

Vi er her for at hjælpe.
Fra start til slut.

Leder du efter et bestemt produkt? Er du interesseret i at tilpasse en løsning til dine individuelle behov? Eller blot nysgerrig efter at lære mere om hvad vi kan tilbyde dig? Kom i kontakt - vi er her for dig.